بازاریابی اینترنتی کسب و کارهای کوچک
نوشته شده توسط : امیر

بازاریابی اینترنتی کسب و کارهای کوچک

 

بازاریابی اینترنتی کسب و کارهای کوچک

اینترنت با حضور چشم گیر در زندگی افراد ، تقریبا به اکثر حوزه ها نفوذ کرده است که بازاریابی نیز از آن بی بهره نمانده است. اگر قصد ایجاد یک کسب و کار دارید ، محکوم به بیشتر دیده شدن برندتان می باشید و در نتیجه به سراغ راه های مختلفی می روید. یکی از روش های بازاریابی ، بازاریابی اینترنتی یا آنلاین می باشد که هر روش ، تکنیک یا استراتژی را شامل می شود که در پی آن نام برند کسب و کار معروف تر می شود. در حقیقت فرآیند بازار یابی اینترنتی موجب حفظ یا جذب مشتری می شود.
این نوع بازاریابی همانطور که از نامش پیداست نیازمند فعالیت 24 ساعته و حاضر بودن در اینترنت می باشد.البته این نکته را هم باید خاطر نشان کرد که غیر ملموس بودن کالاها ، وابستگی شدید به اینترنت و بالا بودن فضای رقابتی بین شرکت ها از معایب این بازاریابی می باشد.

 

بازاریابی اینترنتی شامل حوزه های مختلفی می شود که در ادامه به تک تک آنان می پردازیم

 

1- وب سایت: کارا و ساده

یکی از منابع اطلاعاتی مهم برای معرفی هرچه بیشتر کسب و کار ، داشتن یک سایت می باشد که اطلاعات جامعی از خدمات ، محصولات ، اطلاعات تماس و افراد شما را در اختیار می گذارد. اگرچه این سایت می تواند کمک شایانی به بازاریابی شما کند اما این به تنهایی کافی نیست و سایت به بهینه سازی و رعایت نکاتی نیاز دارد که عبارتند از:

 

– محتوای سایتتان حرف اول را می زند.محتوا می بایستی مرتبط ، مفید و به روز باشد.

– سئوی سایت و رتبه شما در صفحه نتایج از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.برای یادگیری سئوی سایت می توانید با بخش مقالات سئو همراه باشید.

– مشتری شما به هیچ عنوان نبایستی در سایت به مشکلی بر بخورند.سایت می بایستی به گونه ای طراحی شود که کاربر در کوتاه ترین زمان و به آسانی به هدف خود در سایت دست پیدا کند.

– اطلاعات تماس نیز باید برای مشتری واضح باشد تا در صورت لزوم توانایی برقراری ارتباط با شما را داشته باشد.

 

2- اپلیکیشن: کارساز و راحت

اگرچه طراحی سایت برای شما کارساز است اما نقش اپلیکیشن را نیز نبایستی دست کم گرفت.دسترسی کاربر به اپلیکیشن بسیار راحت تر از سایت می باشد و وقت کمتری را نیز از وی میگیرد.

 

3- نظرات: تعیین کننده میزان اعتماد

طبق آمارها نظرات مشتریان سهم بسیار زیادی در اعتماد کاربران به کسب و کار را در بر می گیرد.در واقع کاربر در ابتدا با دنبال کردن نظر مشتریان یک نگاه اولیه از کسب و کارتان در ذهنش شکل می گیرد.

 

4- شبکه های اجتماعی: مفید و همه گیر

امروزه شبکه های اجتماعی تنها نقش سرگرم کردن افراد را ایفا نمی کنند.به عبارتی صفحات تجاری در شبکه های اجتماعی برای معرفی محصولات بسیار کارساز هستند. البته که می بایستی شبکه ای را انتخاب کنید که بتوانید از امکانات آن بیشترین بهره را ببرید. پس از راه اندازی صفحه نیز آن را نباید به حال خود رها کنید و مرتب به آن سر بزنید.
همچنین باید به مشتریان خود در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ دهید و اطلاعات و محتویات آن را با دیگر صفحات به اشتراک بگذارید.

 

منبع: فناوری اطلاعات زیفا

 





:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 آبان 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: